کد خبر: ۲۵۱۶۹
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای،

با پلمپ و فیلترینگ کسب وکار‌ها مخالفیم| صنعت فاوا چاشنی فعال‌کننده صنایع

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، گفت: فاوا در کل با پلمپ و فیلترینگ کسب وکار‌ها مشکل ذاتی دارد به نظرم هیچ کس نباید اجازه دهد یک کسب وکار از این طریق دچار آسیب شود. نباید اجازه دهیم نهاد‌های نظارتی برای نظارت کردن از ابزار‌هایی استفاده کنند که خودشان تعبیر کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» کسب وکار‌های اینترنتی طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بودند به گونه‌ای که هر ساله با تدوین قوانین جدید مانعی برسرراه این کسب وکار‌های ایجاد می‌شود و نمونه بارز آن دریافت مجوز اینماد بود که بعد از کش و قوس‌های فراوانی حذف و به جای آن صدور شناشنامه برای کسب وکار‌ها مطرح است.
برهمین اساس طی چند روز گذشته با مسدودسازی یا به نوعی فیلترینگ یک کسب وکار اینترنتی در کشور مواجه شدیم بالاخره بعد از پیگیری‌های مسئولان این کسب وکار رفع فیلتر شده و به چرخه فعالیت خود بازگشت.

در همین رابطه حسین اسلامی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در نشست آنلاین کلاب هاوس با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کسب وکار‌های اینترنتی اظهار کرد: امروزه با توسعه روزافزون صنعت فناوری اطلاعات و اتکای هرچه بیشتر مشاغل به این صنعت، مشکلات آن نیز ابعاد و وسعت بی سابقه‌ای یافته است. موضوع در دسترس نبودن سرویس‌ها و یا از دست رفتن اطلاعات سرویس دهنده‌های داخلی نیز به نوبه خود همانند دیگر کشور‌ها معلول عوامل گوناگونی است که می‌تواند آسیب‌های جدی به کسب و کار‌ها وارد کند.

وی تصریح کرد: قانون نظام صنفی رایانه‌ای تمرکز روی اکوسیستم فاوا یا اکوسیستم استارتاپی یا مجموعه کسب وکار‌های مجازی ندارد و شیوه مدیریتی با بسیاری از صنوف دیگر که کف خیابان مشغول کسب وکار روزانه هستند متفاوت است به طوریکه مخاطب ونوع نگاه اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی کمی با ما متفاوت است. ما واقعا مثل پزشکان متفاوت هستیم. حتما هم باید قوانین خاص خودمان را داشته باشیم. در یک برهه زمانی در سال ۷۹ و ۸۰ برحسب ظرف زمانی آن روز بحث نظام صنفی رایانه‌ای با همین نگاه در قالب حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار شکل گرفت. اتفاقا در آنجا شورای انتظامی پیش بینی شد و اختیاراتی را برای آن در نظر گرفتند.

اسلامی گفت: ظرف اتحادیه نمی‌تواند برای کسب وکار‌های ما و مجموعه این اکوسیستم نقطه مناسب برای رعایت ابزار‌های صنفی باشد. احساسم این است که ما هم باید قوانین خاص خودمان را داشته باشیم. ما برخلاف پزشکان و وکلا یا مهندسی افراد را نداریم اگر شما سازمان نظام پزشکی دارید در آن سازمان هر پزشک عضو آن است. ما در داخل نظام صنفی افراد (کارشناسان، مشاوران، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و فریلنسرها) را داریم. باید پذیرفت که صنف فاوا به موازات بقیه صنایع نیست؛ بلکه صنف یاصنعتی است که فعال کننده سایر صنایع بوده و از این منظر ما چند وجهی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان حضور حاکمیت است. مادر این نظام کمترین میزان دخالت نهاد‌های نظارتی را در انتخابات داریم. ما به جز اینکه مستقیما متصل به مجموعه ریاست جمهوری و حراست ریاست جمهوری هستیم و در آنجا انتخابات بسیار آزادانه عمل می‌کنیم. مسیر سازوکار ما در مجموعه‌های نوگرا و با مجموعه پیشینیان کسب وکار متفاوت است؛ بنابراین پلمپ یک مجموعه آخرین گزینه است پلمپ یعنی حکم قتل صادر کردن است ما در کل با پلمپ و فیلتر مشکل ذاتی داریم به نظرم هیچ کس نباید اجازه دهد یک کسب وکار از این طریق دچار آسیب شود. نباید اجازه دهیم نهاد‌های نظارتی برای نظارت کردن از ابزار‌هایی استفاده کنند که خودشان تعبیر کردند. مشکل ما با بسیاری از ابزار‌های نظارتی همین موضوع است؛ بنابراین باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد. بایستی نهاد‌ها با هم یکپارچه شوند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی